C
Unity Enumerations Nasıl Kullanılır
Enum yapısı değişkenlerin alabileceği değerlerin sabit olduğu durumlarda kod karışıklığını önlemek için kullanılır. Koddaki her değişkene tek tek değer vermek yerine "Enum" yapısı kullanılabilir.
NOT : Enum yapısında sadece "sbyte, byte, short, ushort, int, uint, long, ulong" değişkenleri kullanılabilir. Enum başlangıçta int olarak gelmektedir.
Örneğin ben kullanıcıya seçtiği tam sayı değerine göre bir araba türü vereceğim aşağıdaki kodlar üzerinden açıklayacağım.
Öncelikle bir ArabaTuru isminde bir enum oluşturdum (Türkçe karakter ve başında rakam kullanmayınız.) sonrasında bu enum içinde Spor, Sedan, Coupe ve Suv olmak üzere 4 tane araba türü oluşturdum ve her birine tam sayı değeri (int) verdim.
Daha sonrasında _arabaTuru ismi ile oluşturduğum ArabaTuru enumunu değişken olarak atadım ve birde kullanıcının seçtiği rakama ulaşabilmek için secilenAraba adında bir tam sayı (int) değişkeni oluşturdum.
Update fonksiyonunda ArabaTurune bağladığım _arabaTuru değişkenini secilenAraba değerimi ArabaTuru değişkenine çevirerek ona bağladım yani secilenAraba değişkeni 1'e eşitse _arabaTuru de 1'e eşit olacak. Ardından bir Switch Koşulu oluşturdum bu koşula _arabaTuru değişkenimi bağladım.
Bknz.
case:
oluşacak olaylar
break;
ile sağlanan koşullar sonrasında olacak işlemleri yazdım
Örnek vermek gerekirse "_arabaTuru = ArabaTuru.Coupe eşit olursa konsola "Araba türü:" +_arabaTuru.ToString()" stringe çevirerek yaz.
Bknz.
Göründüğü üzere girdiğim değer eğer ArabaTuru enumunda varsa Switch koşulu çalışıyor ve girdiğim değerin verilerini konsola yazdırıyor.
Switch yerine If-Else koşulunu da kullanabilirsiniz tamamen size kalmış.
Yorum Gönder
0 Yorumlar