C
SimpleJSON ile Kayıt Sistemi
SimpleJSON ile kayıt sistemi yapmak için öncelikle SimpleJSON dosyalarını indirmemiz gerek. TIKLA İNDİR . indirdikten sonra ".cs" uzantılı dosyaları Project kısmına plugins klasörü açıp içine atın. NOT: Kodunuzda SimpleJSON'u kullanmak için SimpleJSON kütüphanesini eklemeniz gerekmektedir. Bknz.
ÖRNEK KODLAR AŞAĞIDA YER ALMAKTADIR.
using UnityEngine;
using SimpleJSON; //Kayıt işlemimizi yapmak için SimpleJSON kütüphanesini ekliyoruz.
using System.IO; //Kayıt dosyasını sisteme yazması için bu kütüphaneyi eklemeliyiz.
using System.Collections;
public class SkorManager : MonoBehaviour {
public int suankiskor; //Tam sayı değerimiz
public void Save()
{
JSONObject skorJSON = new JSONObject(); //SkorJSON adında bir JSONObject oluşturuyoruz..
skorJSON.Add("Skor", suankiskor); //SkorJSON isimli JSONObjectimize Skor adında bir değer veriyoruz ve bu değer suankiskorumuzu kayıt ediyor
//Eğer başka kayıt edeceğiniz değişken varsa yukarıdaki gibi skorJSON.Add("Kayıtismi", değişkenismi); olarak ekleyebilirsiniz.
string path = Application.persistentDataPath + "./SaveData.json"; //Burada oyunun kayıt klasörüne SaveData.json isimli bir dosya açmasını sağlıyoruz.
File.WriteAllText(path, skorJSON.ToString()); //skorJSON kodunu sisteme kayıt edilmesini bu kod ile sağlıyoruz.
}
public void Load()
{
string path = Application.persistentDataPath + "./SaveData.json"; //SaveData.json dosyamızın bulunduğu konumunu tanımlıyoruz.
string jsonString = File.ReadAllText(path); //Verileri okuması için string değişkeni oluşturuyoruz.
JSONObject skorJSON = (JSONObject)JSON.Parse(jsonString); //jsonString'i JSONObject olarak alıyoruz.
//DEĞER ATAMALARI
suankiskor = skorJSON["Skor"]; //Kayıtlı değerler yüklendikten sonra değişkene atamasını yapıyoruz.
//Eğer yüklenecek başka değişkenleriniz varsa yukarıdaki gibi değişkenadı = skorJSON["kayıtedilenad"]; olarak çekebilirsiniz.
}
}
Yorum Gönder
0 Yorumlar