Unity
Scripte Başka Bir Scriptten Erişme
1. Yöntem: Nesneye dönüştürmek:
ScriptinAdi scriptNesnem; //scripti nesne olarak tanımladık
void Awake() {
scriptNesnem = Object.FindObjectOfType<ScriptinAdı>(); //nesneye Scripti tanımladık
int sayim = 3;
scriptNesnem.digerScripttekiMetod(sayim); //diğer scriptteki fonksiyonuma sayim değerini atadık
//
}
void Awake() {
scriptNesnem = Object.FindObjectOfType<ScriptinAdı>(); //nesneye Scripti tanımladık
int sayim = 3;
scriptNesnem.digerScripttekiMetod(sayim); //diğer scriptteki fonksiyonuma sayim değerini atadık
//
}
2. Yöntem: Bir script Tanımlamak
//MakeInstance adında script oluşturalım
public static MakeInstance instance;
private void Awake()
{
CreateInstance();
}
void CreateInstance()
{
if(instance == null)
{
instance = this;
} else
{
Destroy(gameObject);
}
}
public void yazdir()
{
Debug.Log("Ben Savour");
}
//Başka bir scriptten bu koda erişmek için ise
//MakeInstance.instance.yazdir();
public static MakeInstance instance;
private void Awake()
{
CreateInstance();
}
void CreateInstance()
{
if(instance == null)
{
instance = this;
} else
{
Destroy(gameObject);
}
}
public void yazdir()
{
Debug.Log("Ben Savour");
}
//Başka bir scriptten bu koda erişmek için ise
//MakeInstance.instance.yazdir();
Yorum Gönder
0 Yorumlar